Zadzwoń do nas:

+48 798 041 709

E-Porady-Prawne

Wyceń poradę

Wyślij do nas zapytanie i otrzymaj darmową wycenę Twoje porady prawnej. 

Prawnik online

 

► Porady prawne online

 

► Porady telefoniczne

 

► Sporządzanie i analiza pism procesowych

 

► Prowadzenie spraw przed sądem


► Proadzenie spraw przed sądem

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

przez serwis e-porady-prawne.pl

z dnia 1 listopada 2024 r. („Regulamin”)

 

§ 1. Przepisy ogólne

  1. Usługodawcą jest E-P-P Dawid Miarka, z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ul. Nad potokiem 121, NIP 897-174-53-56, e-mail: biuro@e-porady-prawne.pl , nr telefonu 798041709, zwana dalej: „Usługodawcą”.

  2. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną oraz telefonicznie (zwane dalej: „Usługami”) poprzez serwis internetowy o nazwie e-porady-prawne.pl , zwany dalej „Serwisem”.

  3. Osoba korzystająca z Usług zwana jest „Klientem”.

  4. Usługi polegają na zapewnieniu Klientowi możliwości uzyskania szybkiej porady prawnej online lub telefonicznie (zwana dalej „Poradą”), a także na analizie pisma procesowego otrzymanego przez Klienta lub sporządzeniu takowego na życzenie Klienta (zwane dalej „Pismem”).

  5. O ile Regulamin nie stanowi inaczej, wszelkie oświadczenia woli, zawiadomienia i kontakty pomiędzy Usługodawcą a Klientem następują w formie elektronicznej (drogą elektroniczną), tj. na adres e-mail podany przez Klienta.

  6. Wszelkie prawa autorskie do Serwisu przysługują Usługodawcy. Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie Serwisu jest zabronione.

 

§ 2. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usługi

  1. Stały dostęp do Internetu.

  2. Poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa w wersji co najmniej: Internet Explorer 11, Edge 12, Firefox 28, Chrome 21, Safari 6.1, Opera 12.1, iOS Safari 7.1 lub nowszych. Przeglądarka musi posiadać włączoną obsługę skriptów JavaScript, włączając i akceptując pliki „cookies”. Wymagania łącza internetowego co najmniej 256 kbit/s. Serwis internetowy zoptymalizowany jest dla minimalnej rozdzielczości ekranu 320x480px.

  3. Poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej.

  4. Posiadanie na komputerze lub urządzeniu programy, które pozwalają odczytywać, edytować oraz przesyłać pliki pochodzące z oprogramowania Office wersja 2010, w tym w szczególności pliki *.DOC, *.DOCX, a także możliwość odczytywania i przesyłania plików *.PDF.

 

§ 3. Klient

  1. Korzystającym z Usługi może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawną a także przedsiębiorca w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. Osoba fizyczna, która nie ma zdolności do czynności prawnych lub ma ją ograniczona, może korzystać z Usługi, jeśli działa przez przedstawiciela (np. rodzice, opiekunowie, kuratorzy).

  2. Warunkiem korzystania z Usług jest akceptacja Regulaminu.

  3. Klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje wszystkie jego postanowienia.

  4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.

  5. Treść Regulaminu może zostać bezpłatnie pozyskana, odtworzona i utrwalona przez Klienta każdym czasie.

  6. Każdy może w granicach określonych przepisami Regulaminu oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego korzystać z treści zamieszczonych na Serwisie, z przestrzeganiem praw autorskich, w szczególności mając na uwadze treść § 1 ust. 6.

  7. Domniemywa się, iż Klient korzysta z Usługi jako przedsiębiorca (nie jest konsumentem), jeśli podczas korzystania z Usługi poprosił o wystawienie faktury VAT i podał w tym celu dane firmy lub instytucji (odbiorcy faktury VAT) (co oznacza, iż Porada udzielana jest bezpośrednio w związku z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta).

  8. Wraz z akceptacją Regulaminu Klient oświadcza, że nie prowadził, nie prowadzi i nie zamierza prowadzić jakiejkolwiek czynności związanej z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu w rozumieniu ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a także nie zamierza dopuszczać się jakichkolwiek czynów polegających na ukrywaniu dochodów, zatajeniu dochodów, uchylaniu się od płacenia podatków i innych zobowiązań publicznoprawnych, a także innych czynów zabronionych przez ustawę – Kodeks karny skarbowy.

 

§ 4. Pytania

  1. Klient, który chce zadać Pytanie, w formularzu wpisuje imię i nazwisko, miejscowość, adres poczty elektronicznej oraz określa z jakiego rodzaju usługi chciałby skorzystać.

  2. Po kliknięciu pola „Wysyłam” na podany adres elektroniczny Klienta wysyłana jest wiadomość e-mail wraz z wyceną porady oraz linkiem, którego kliknięcie przekierowuje Klienta do strony, na której może dokonać płatności. Warunkiem wysłania pytania do bezpłatnej wyceny jest uprzednia akceptacja Regulaminu prze Klienta. Regulamin zawiera informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o ochronie praw konsumenta z 30 kwietnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., nr 827).

  3. Klient wyraża zgodę na wysyłanie informacji e-mailowych o statusie jego sprawy, a także innych informacji niezbędnych do korzystania z Usług, prośby o wystawienie opinii, otrzymaniu czasowego rabatu na kolejne usługi, wyegzekwowania przestrzegania przepisów prawa, lub Regulaminu, informacji o nowych funkcjonalnościach Serwisu.

  4. Klient wyraża zgodę na powierzenie przez Usługodawcę przygotowania treści Porady wybranej przez Usługodawcę lub samego Klienta osobie trzeciej (Prawnikowi).

 

§ 5. Otrzymanie porady

  1. Treść Porady przesyłana jest Klientowi wyłącznie poprzez środki porozumiewania się na odległość, tj. poprzez pocztę email lub telefonicznie, na podstawie zadanego przez Klienta pytania głównego („Pytanie Główne”), w oparciu o ustawodawstwo polskie lub obce, w przewidywanym terminie 8/24 godzin zegarowych od momentu otrzymania informacji o wpływie środków od systemu płatniczego lub przesłania przez Klienta potwierdzenia przelewu tradycyjnego – lub w terminie wskazanym indywidualnie.

  2. Treść Porady przygotowywana jest na podstawie stanu faktycznego opisanego przez Klienta w Pytaniu Głównym i na podstawie stanu prawnego obowiązującego w dacie udzielenia Porady, chyba że z treści Pytania wynika inaczej (np. sprawa dotyczy stanu faktycznego podlegającego pod przepisy uprzednio obowiązujące).

  3. Klient ma prawo przesyłać pytania dodatkowe odnoszące się do przesłanek treści Porady („Pytania dodatkowe”). Przewidywany termin udzielenia odpowiedzi na Pytanie Dodatkowe wynosi 48 godzin od otrzymania przez Usługodawcę Pytania dodatkowego. Do Pytań Dodatkowych stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Pytania Głównego.

  4. Usługodawca może odmówić przygotowania treści Porady, jeśli uzna, iż może to naruszać przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady współżycia społecznego lub zasady etyki zawodowej, przygotowanie treści Porady może wiązać się ze zbyt dużym ryzykiem lub też nie posiada wiedzy i kwalifikacji odpowiednich do przygotowania treści Porady. W takich wypadkach, Usługodawca zawiadamia Klienta o niemożliwości przygotowania treści Porady.

 

§ 6. Pisma procesowe

  1. Klient, który chce skorzystać z Usługi analizy pisma procesowego w formularzu wpisuje imię i nazwisko, miejscowość, adres poczty elektronicznej i załącza do niego plik ze skanem tego pisma.

  2. Klient, który chce skorzystać z Usługi przygotowania pisma procesowego w formularzu wpisuje imię i nazwisko, miejscowość, adres poczty elektronicznej i określa jaki rodzaj pisma potrzebuje.

  3. Po kliknięciu pola „Wysyłam” na podany adres elektroniczny Klienta wysyłana jest wiadomość e-mail wraz z wyceną analizy lub przygotowania Pisma oraz linkiem, którego kliknięcie przekierowuje Klienta do strony, na której może dokonać płatności. Warunkiem wysłania pytania do bezpłatnej wyceny jest uprzednia akceptacja Regulaminu prze Klienta. Regulamin zawiera informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o ochronie praw konsumenta z 30 kwietnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., nr 827).

  4. Klient wyraża zgodę na powierzenie przez Usługodawcę analizy lub przygotowania Pisma wybranej przez Usługodawcę lub samego Klienta osobie trzeciej (Prawnikowi).

  5. Analiza Pisma lub przygotowane Pismo przesyłane jest Klientowi wyłącznie poprzez środki porozumiewania się na odległość, tj. poprzez pocztę email. Analiza lub przygotowanie pisma odbywa się w oparciu o ustawodawstwo polskie lub obce, w ustalanym indywidualnie terminie, po otrzymania informacji o wpływie środków od systemu płatniczego lub przesłania przez Klienta potwierdzenia przelewu tradycyjnego – lub w terminie wskazanym indywidualnie.

  6. Klient ma prawo przesyłać pytania dodatkowe odnoszące się do otrzymanej analizy lub pisma („Pytania dodatkowe”). Przewidywany termin udzielenia odpowiedzi na Pytanie Dodatkowe wynosi 48 godzin od otrzymania przez Usługodawcę Pytania dodatkowego.

  7. Usługodawca może odmówić przygotowania analizy lub nowego Pisma, jeśli uzna, iż może to naruszać przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady współżycia społecznego lub zasady etyki zawodowej, jego przygotowanie może wiązać się ze zbyt dużym ryzykiem lub też nie posiada wiedzy i kwalifikacji odpowiednich do jego przygotowania. W takich wypadkach, Usługodawca zawiadamia Klienta o niemożliwości przygotowania analizy lub nowego Pisma.

 

§ 7. Wynagrodzenie

  1. Przesłana Klientowi wycena zawiera informację o wysokości wynagrodzenia brutto za możliwość korzystania z danej Usługi.

  2. Wycena jest bezpłatna.

  3. W dni robocze, w godzinach od 8 do 20, Klient otrzymuje Wycenę w przewidywanym terminie do 2 godzin od momentu wysłania Pytania. W dni wolne od pracy lub po godzinach pracy, Klient otrzymuje Wycenę bez zbędnej zwłoki.

  4. Klient otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej informację o Wycenie wraz linkiem do płatności i danymi do tradycyjnego przelewu.

 

§ 8. Płatność

  1. Klient po zapoznaniu się z Wyceną może:

    1. Zrezygnować z Usługi;

    2. Skorzystać z opcji płatności online lub przelewem tradycyjnym.

  1. Klienta obciąża całościowy koszt transakcji bankowych związanych z dokonanym przelewem. W przypadku niewpłacenia pełnej ceny za usługę Usługodawca może udzielić odpowiedzi Klientowi bez prawa zadawania pytań lub Usługodawca może dokonać zwrotu wpłaconej należności na koszt Klienta.

  2. Rezygnacja z Usługi nie powoduje po stronie Klienta obowiązku zapłaty wynagrodzenia i nie rodzi po stronie Usługodawcy jak i Klienta żadnych roszczeń z tego tytułu.

 

§ 9. Faktury

  1. Klient, który chce otrzymać fakturę VAT dokumentującą zapłatę wynagrodzenia,  musi poinformować o tym Usługodawcę podczas wysyłania Pytania. W zapytaniu podaje nazwę i adres firmy oraz NIP.

  2. Klient, działając na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. poz. 1528) oświadcza, iż akceptuje faktury VAT wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej w formacie PDF, wysyłane z adresu mailowego biuro@e-porady-prawne.pl (faktury nie będą wysyłane pocztą tradycyjną w wersji papierowej), bez podpisu Klienta (e-faktura).

  3. Klient oświadcza, iż zapoznał się i akceptuje zasady wystawia i przesyłania e-faktur.

  4. Klient potwierdza, że dniem dostarczenia mu faktury VAT, korekty faktury VAT oraz duplikatu faktury VAT wystawionej przez Usługodawcę, w formie elektronicznej, będzie dzień jej wystawienia w koncie Klienta.

  5. Na żądanie Klienta faktura jest wysyłana także pocztą tradycyjną na adres wskazany przez Klienta w terminie 7 dni od dnia doręczenia Usługodawcy żądania.

  6. Klient powinien do 15 dnia następnego miesiąca zadeklarować, że usługa jest wykonywana na rzecz podmiotu gospodarczego i podać dane firmy. W przypadku braku tych danych transakcja będzie traktowana jako usługa na rzecz osoby fizycznej, a faktura w takiej sytuacji będzie mogła być wystawiona najpóźniej do 3 miesięcy od wykonania usługi.

  7. Usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej są zwolnione z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej na podstawie §4 ust. 3 pkt 2) w zw. z poz. 39 Załącznika do Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 16 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 2177).

 

§ 10. Zakres Porady

  1. Zakres przygotowanej Porady jest wyznaczony przez stan faktyczny przedstawiony przez Klienta w przesłanym Pytaniu.

  2. Klient nie może powoływać się na niekompletność treści Porady lub jej nieprzydatność, jak i na szkodę poniesioną w wyniku skorzystania z treści Porady i nie może żądać zwrotu wynagrodzenia. jeśli nie opisał w pełni i w sposób wyczerpujący stanu faktycznego w przesłanym Pytaniu. W szczególności dotyczy to Pytań, które dotyczą hipotetycznego stanu faktycznego.

  3. Usługodawca, przygotowując treść Porady może jednakże zwrócić Klientowi uwagę na zagadnienia niebędące przedmiotem Pytania Głównego. W szczególności odnosi się to do sytuacji, w której przygotowanie treści Porady polega na analizie dokumentów lub umowy, a Klient wskazał do analizy tylko niektóre ich części. W takim wypadku Usługodawca informuje Klienta o takich zagadnieniach. Klientowi przysługuje prawo zadawania dodatkowych pytań dotyczących tych zagadnień za zapłatą Usługodawcy dodatkowego wynagrodzenia.

  1. Usługodawca zaznacza, że nie świadczy usług polegających na:

    1. Prowadzeniu i świadczeniu usług jako kancelaria adwokacka, radcowska, notarialna, doradztwa podatkowego.

    2. Działalności adwokackiej, radcowskiej, notarialnej, komorniczej, mediatorów, sędziów polubownych, rzeczników patentowych, doradców podatkowych.

    3. Doradztwa z reprezentacją w sądowych sprawach karnych, cywilnych oraz dotyczących prawa pracy.

    4. Występowania w postaci pełnomocnika strony przed sądem oraz innymi organami w sprawach prowadzonych lub pod patronatem adwokatów oraz radców prawnych.

  1. Usługodawca może świadczyć usługę, która polega na wyszukaniu profesjonalnego pełnomocnika, adwokata lub radcy prawnego, uprawnionego do reprezentacji sądowej lub przedsądowej. Usługodawca zaznacza, że umowa współpracy zawierana jest wtedy między Usługobiorcą i pełnomocnikiem (adwokatem, radcą).

 

§ 11. Pytania dodatkowe

  1. Klient ma prawo do przesłania dodatkowego pytania dotyczącego treści Odpowiedzi, zwanego dalej „Dodatkowym pytaniem”.

  2. Termin odpowiedzi na Dodatkowe pytanie zadane przez Klienta wynosi 48 godzin od momentu przesłania drogą elektroniczną treści pytania. Co do treści odpowiedzi na Dodatkowe pytanie przepisy dotyczące Odpowiedzi stosuje się odpowiednio.

  3. Odpowiedź na Pytanie Dodatkowe mieści się w ramach wynagrodzenia zapłaconego za odpowiedź na Pytanie, jeśli Pytanie Dodatkowe:

a) Nie wykracza poza okoliczności opisane w Pytaniu Głównym, w szczególności poza okoliczności faktyczne jak i stan prawny;

b) Nie wiąże się z nadesłaniem dodatkowych dokumentów

c) Ma na celu jedynie wyjaśnienie wątpliwości, jakie Klient powziął w wyniku zapoznania się z treścią przesłanej mu Porady lub doprecyzowanie zagadnień poruszanych w treści Poradzie.

  1. W przypadku, gdy w toku odpowiedzi wymagana będzie kolejna interpretacja prawa lub zbadanie dokumentów prawnych Usługodawca zastrzega sobie prawo do wystąpienia o dodatkowe wynagrodzenie zgodnie z poszerzeniem treści odpowiedzi.

 

§ 12. Interpretacja przepisów prawa

  1. Klient oświadcza, że jest świadomy, że Usługi są tworzone na podstawie przedstawionej przez Klienta informacji i opisu sytuacji prawnej oraz są indywidualną interpretacją danego stanu faktycznego i prawnego, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa. Ponadto oświadcza, że jest świadomy, że obecnie w polskim ustawodawstwie nie ma powszechnie wiążącego sposobu wykładni i interpretacji przepisów prawnych oraz, że od każdej interpretacji przepisów dopuszczalne są odstępstwa. Usługodawca ma prawo poinformować Klienta o możliwości takich odstępstw oraz o możliwości napotkania odmiennej interpretacji oraz innego zastosowania przepisów, co nie może być podstawą do złożenia reklamacji przez Klienta.

  2. Klient oświadcza, że jest świadomy, iż zawsze zalecane jest Klientowi w sprawach podatkowych i sprawach ubezpieczeń społecznych, w celu pewności i prawidłowości rozwiązania problemu prawnego, aby wystąpił do właściwego organu z prośbą o interpretację indywidualną danych przepisów prawa, nawet jeśli przesłana została interpretacja od Usługodawcy.

  3. Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za działania lub zaniechania władzy publicznej polegające na nieprzestrzeganiu prawa, przewlekłości lub powolnym działaniu, niewłaściwej publikacji lub zaniechaniu publikowania aktów prawnych lub orzeczeń lub niewłaściwej ich publikacji.

  4. Usługodawca nie gwarantuje, ani nie zapewnia (skutecznego) rozwiązania problemu prawnego przedstawionego przez Klienta, w miarę możliwości zaproponuje różne warianty rozwiązania tego problemu oraz wskaże, które z nich – zdaniem Prawnika – może być najbardziej skuteczne.

  5. Klient jest świadom tego, iż przepisy prawa podlegają interpretacji i mogą zdarzać się sytuacje, że w tym samym lub podobnym stanie faktycznym i prawnym dwie osoby wydadzą odmienną opinię prawną (podobnie jak np. zdarza się, iż na gruncie identycznego stanu faktycznego i prawnego dwa różne składy sędziowskie wydają zupełnie inne wyroki).

 

§ 13. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient, będący konsumentem, a także przedsiębiorca korzystający z usług w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, tj. od dnia, w której dokonał on zapłaty.

  2. Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej.

  3. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  4. W razie odstąpienia od Umowy, Usługodawca ma obowiązek nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.

  5. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  6. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę (tj. przesłał Klientowi treść Porady). Niniejszym Usługodawca informuje Klienta, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę (tj. przesłaniu treści Porady) konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, a konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi przez Usługodawcę przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.

  7. Zgodnie z art. 35 ust. 1 powyższej ustawy, Konsument, który odstępuje od Umowy przed przesłaniem mu treści Porady, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Usługodawcę do chwili odstąpienia od umowy (w szczególności pracę wykonaną przez Prawnika, analizę sprawy i dokumentów, analizę orzecznictwa i literatury, przygotowywanie treści Porady). Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem wynagrodzenia.

 

§ 14. Publikacja treści Pytania i Porady

  1. Klient wyraża zgodę na opublikowanie przez Usługodawcę w Serwisie zarówno treści zadanego Pytania, Pytań Dodatkowych, jak i przesłanej Klientowi treści Porady.

  2. Publikacja następuje ze zmianami niezbędnymi do uniemożliwienia identyfikacji Klienta (m.in. zmiana imion, kwot, miejsca, czasu).

  3. Treść opublikowana jest ogólnie dostępna.

  4. Klient może zastrzec niepublikowanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail najpóźniej do 7-go dnia po przesłaniu treści Porady (dotyczącej Pytania Głównego).

 

§ 15. Ochrona danych osobowych oraz Polityka Cookies

  1. Zasady ochrony danych osobowych Klientów są określone w Polityce Prywatności wraz z Polityką Cookies, dostępne są one w osobnych zakładkach w serwisie e-porady-prawne.pl pod adresem: e-porady-prawne.pl/polityka

  2. Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych przez Usługodawcę w ramach Serwisu w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, opisanych w Regulaminie, zarówno w sposób całkowicie zautomatyzowany, częściowo zautomatyzowany jak i w sposób inny niż zautomatyzowany odbywa się na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  3. Klient przed przesłaniem stanu faktycznego lub jakichkolwiek dokumentów (np. decyzji, akt sprawy, akt postępowania, umów, wezwań etc.) jest zobowiązany dokonać anonimizacji danych osobowych należących do osób trzecich, np. swoich przeciwników procesowych – chyba że przekazanie danych osobowych jest obiektywnie uzasadnione ze względu na charakter Porady i oczekiwania Klienta.

  4. Administratorem danych osobowych Klientów podawanych w zgłoszeniu rejestracyjnym lub w zapytaniu e-mailowym, w postaci adresu e-mail lub na zasadzie całkowitej dobrowolności imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu korespondencyjnego, jest E-P-P Dawid Miarka, z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ul. Nad potokiem 121, NIP 897-174-53-56. Dane te przetwarzane są na podstawie zgody Klienta.

  5. Powyżej wskazane dane osobowe będą przetwarzane w celu umożliwienia Klientowi wysłania zapytania oraz uzyskania porady.

  6. Administrator może udostępnić dane kontaktowe Klienta dostawcom usług kurierskich w celu doręczenia Klientowi odpowiedzi na reklamację.

  7. Ponadto, dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora w celu wykonania obowiązków przewidzianych prawem, w tym prawem podatkowym.

  8. Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. W celu realizacji praw, o których mowa powyżej Klient powinien zwrócić się do Administratora. W przypadku zmiany, lub konieczności uzupełnienia lub poprawienia danych osobowych każdy, którego dane są przetwarzane zobowiązany jest do ich aktualizacji. Złożenie żądania usunięcia danych osobowych w czasie udzielania porady jest możliwe, lecz uniemożliwia otrzymanie porady.

  9. Z uwagi na ilość wycen oraz zawartych umów o świadczenie usług Usługodawca nie posiada możliwości technicznych i organizacyjnych, które umożliwiłyby weryfikację stanów faktycznych oraz załączników przekazywanych przez Klienta pod kątem tego, czy nie zawierają one danych osobowych osób trzecich, a następnie usunięcie nadmiarowych danych osobowych. W związku z powyższym w wyniku działań Klienta może dochodzić do przetwarzania przez Usługodawcę tak zwanych danych niezidentyfikowanych (danych UFO), o których mowa w art. 11 RODO.

  10. W celu uzyskania informacji na temat przetwarzania swoich danych osobowych, a także skorzystania z praw, o których mowa powyżej, każda osoba, której dane są przetwarzane może zwrócić się do Administratora.

  11. Jeżeli Klient przekazuje jakiekolwiek dane osobowe (swoje i/lub osób trzecich), Usługodawca ma podstawy zakładać, że Klient uzyskał te dane osobowe legalnie i bez naruszania obowiązujących przepisów prawa.

  12. W przypadku, gdy Klient nie zastosuje się do powyższych zasad i z tego powodu osoby trzecie wysuną pod adresem Usługodawcy jakiekolwiek roszczenia, lub zostanie wszczęte jakiekolwiek postępowanie przez właściwy organ państwowy, co będzie wiązało się z powstaniem szkody po stronie Usługodawcy (np. w postaci wypłaconego zadośćuczynienia lub zapłaconej administracyjnego kary pieniężnej), Usługodawca może dochodzić naprawienia szkody na zasadach ogólnych prawa cywilnego.

  13. Każda osoba, której dane są przetwarzane na podstawie zgody ma prawo w dowolnym momencie do wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Administratora. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  14. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (na chwilę obecną jest nim Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).

 

§ 16. Odpowiedzialność Usługodawcy

  1. Klient jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić Usługodawcę o zmianie wszelkich danych osobowych, w tym adresie poczty elektronicznej, pod rygorem uznania wiadomości przychodzących na poprzedni adres za skutecznie otrzymane.

  2. W przypadku, gdy Klientem nie jest konsumentem, Usługodawca ponosi odpowiedzialność tylko za winę umyślną lub rażące niedbalstwo.

  3. O ile szkoda nie jest wynikiem winy umyślnej Usługodawcy, jego odpowiedzialność wobec Klienta ograniczona jest do 10 (dziesięcio)-krotności wynagrodzenia brutto uiszczonego przez Klienta za świadczoną przez Usługodawcę usługę, której nienależyte wykonanie lub niewykonanie jest źródłem odpowiedzialności.

  4. Usługodawca odpowiada jedynie za szkodę rzeczywistą i nie odpowiada za utracone korzyści, szkodę ekonomiczną itp. .

  5. W przypadku konsumentów, ust. 3 i 4 nie mają zastosowania w przypadku rażącego niedbalstwa Usługodawcy.

 

§ 17. Postępowanie reklamacyjne

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę należy przesyłać na adres biuro@e-porady-prawne.pl Ze względów dowodowych zaleca się wysłanie reklamacji w formie pisemnej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

  2. Podstawą reklamacji jest brak zgodności Usługi z umową.

  3. Reklamacja powinna zawierać:

    1. oznaczenie Klienta składającego reklamację, w szczególności wskazanie jego adresu elektronicznego;

    2. wskazanie Porady, z którą wiąże się reklamacja;

    3. wskazanie i uzasadnienie zarzutów będących podstawą reklamacji;

    4. wskazanie zakresu żądania Klienta składającego reklamację;

  1. Jeśli reklamacja nie zawiera danych, o których mowa w ust. 3, Usługodawca, w terminie 3 dni od jej doręczenia, może wezwać Klienta do uzupełnienia danych.

  2. W ciągu 14 dni od dnia doręczenia reklamacji na adres pocztowy wskazany w ust. 1 Usługodawca rozpatrzy reklamację w ten sposób, iż wyśle odpowiedź na adres wskazany w ust. 3. zawierającą propozycję załatwienia reklamacji. Jeśli Usługodawca wezwał Klienta do uzupełnienia reklamacji, termin liczy się od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.

  3. Podstawą reklamacji nie mogą być w szczególności następujące okoliczności:

    1. Porada wskazuje, iż brak jest jednoznacznego rozwiązania problemu poruszanego przez Klienta ze względu na rozbieżności w interpretacji prawa, kontrowersje lub brak powszechnie obowiązującej wykładni prawa (§ 15 ust. 1);

    2. Porada wskazuje, że konieczne jest wystąpienie o interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego lub przepisów prawa o ubezpieczeniach społecznych (§ 16 ust. 2);

    3. Porada nie potwierdza wersji zdarzeń przedstawionej przez Klienta;

    4. Porada jest niekorzystna dla Klienta (np. okazuje się, iż wniesienie apelacji jest bezzasadne, Klient jest w błędzie co do swoich uprawnień lub obowiązków);

    5. Usługodawca odmawia odpowiedzi na Pytanie Dodatkowe, bez dodatkowego wynagrodzenia, jeśli wykracza ono poza zakres Pytania Głównego;

    6. Porada została udzielona co prawda z opóźnieniem, ale Klient zaakceptował ten stan, w szczególności jeśli zadawał Pytania Dodatkowe do tej Porady;

    7. Porada została udzielona z opóźnieniem, ale Klient był o tym zawiadomiony i nie skorzystał z prawa do odstąpienia od Umowy (rezygnacji z Porady).

  4. W terminie 7 dni od udzielenia odpowiedzi przez Usługodawcę Klient wskazuje, czy akceptuje propozycję Usługodawcy.

  5. Postępowanie reklamacyjne jest wyczerpane:

      1. z chwilą bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 3 lub

      2. jeśli Klient nie akceptuje propozycji Usługodawcy załatwienia reklamacji – po upływie terminu wskazanego w ust. 6 lub

      3. po zaakceptowaniu propozycji rozpatrzenia reklamacji przez Klienta.

 

§ 18. Postanowienia końcowe

  1. Treść Regulaminu jest udostępniona nieodpłatnie na stronie internetowej: e-porady-prawne.pl/regulamin, w taki sposób, aby Klient przed jego akceptacją (jak i po) mógł Regulamin przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności, zgodnie z art. 384 § 4 kodeksu cywilnego. Klient i Usługodawca mogą przechowywać treść Regulaminu w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim treść ta służy. Klient i Usługodawca mogą odtworzyć przechowywaną treść Regulaminu w niezmienionej formie.

  2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem: 1 listopada 2024 r.

  3. Usługodawca może zmienić Regulamin w każdym czasie, jednakże zmieniony Regulamin nie ma zastosowania do korzystania z Serwisu, jeśli zadanie Pytania Głównego nastąpiło przed dniem wejścia w życie nowej wersji Regulaminu. Jeśli Regulamin ulega zmianie, Klient, który zadał pytanie, zostanie o tym fakcie poinformowany w wiadomości e-mail.

 

POUCZENIE O PRAWIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klient, będący konsumentem (Konsument) może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, tj. od dnia, w którym dokonał on zapłaty.

  2. Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej. Usługodawca nie zapewnia możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, chyba że Strony postanowią inaczej. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  3. W razie odstąpienia od Umowy, Usługodawca ma obowiązek nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.

  4. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  5. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę (tj. przesłał Konsumentowi treść Porady). Niniejszym Usługodawca informuje Konsumenta, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę (tj. przesłaniu Konsumentowi treści Porady) konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, a Konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi (przesłanie treści Porady) przez Usługodawcę przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014.827).

  6. Zgodnie z art. 35 ust. 1 powyższej ustawy, Konsument, który odstępuje od Umowy przed przesłaniem mu treści Porady, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Usługodawcę do chwili odstąpienia od umowy (w szczególności pracę wykonaną przez Prawnika, analizę sprawy i dokumentów, analizę orzecznictwa i literatury, przygotowywanie treści Porady). Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem wynagrodzenia.

Regulamin

e-porady-prawne.pl © Wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności | Regulamin